غرفه نمایشگاهی

مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی

مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی
مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی

مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی

 

مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی

پس از اخذ مجوز و فرارسیدن زمان تحویل سالن جهت ساخت ساز تمامی برگه های مجوز اعم از فرم 102 –فرم برق و نقشه 3d به همراه استند غرفه ساز که ستاد برگزاری نمایشگاه اخیرا غرفه سازان را موظف به تهیه و نصب آن از روز اول تا آخرین زمان چیدمان غرفه نموده است .استند شامل موارد ذیل می باشد.

نام شرکت غرفه ساز
نام شرکت غرفه دار
شماره تلفن ثابت و فکس شرکت غرفه ساز
نام و شماره تلفن همراه مجری غرفه ساز
تصویر 3d غرفه حداقل در ابعاد و اندازه A3
رتبه گرید نمایشگاهی غرفه ساز

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

مرحله اول: تحویل مدارک به مدیر سالن

مدیر سالن با دریافت مجوز ها و نقشه 3D مکان و فضای ساخت غرفه را مشخص و تحویل مجری می دهد.فضای ساخت غرفه (زمین)با خط کشی دقیق تحویل مجری می گردد.مهمترین اختلافات بوجود آمده در این مرحله اختلاف ابعاد تحویلی از مدیر سالن و نمایشگاه با ابعاد طراحی شده جهت سازه می باشد.لذا حتما ابعاد و فضای تحویلی جهت غرفه سازی دقیقا چک شود و در صورت عدم هماهنگی پیگیری ها و رفع اشکال قبل از مرحله کف سازی انجام پذیرد.

مرحله دوم: عملیات کف ریزی

عملیات کف ریزی اصولا از یک متریال جهت ایجاد اختلاف سطح 10CM حمایت می کند که اغلب از باکسهای چوبی و در مواقع لزوم که کف سالن با پستی بلندی غیر متعارف همراه است از کفه های رگلاژی استفاده می گردد و سپس پارکت یا موکت یا کفپوش مورد نظر بر روی آن نصب میگردد.

پس از مرحله کف ریزی حتما فضای کف سازی شده با مدیر سالن جهت عدم اختلاف چک شود و تاییدیه شفاهی کسب گردد.

حضور مسئول برق رسانی غرفه در این مرحله به علت تهیه و نصب انشعاب برق و احتمال وجود تابلو برق در کف غرفه ضروری می باشد.

مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

مرحله سوم: نجاری

گروه نجاری پیشتر سازه را طبق نقشه فنی و دیتیل و ابعاد دریافتی از واحد طراحی و مهندسی سازه دریافت کرده و سازه ها را تهیه و جهت اسمبل به محل غرفه انتقال خواهد داد.

مهمترین مراحل نظارت بر مرحله نجاری به شرح ذیل می باشد.
اجرای دقیق ابعاد سازه بر روی کف غرفه.
مرتب و بدون اشکال بودن اسمبل سازه بصورتی که درز ها و شکاف ها با کمترین حد ممکن انجام پذیرد.
تراز بودن سازه ها در این مرحله بسیار مهم بوده زیرا پس از مونتاژ و محکم کاری تغییر حالت دادن اجزائ مسلما به تمامی سازه خسارت وارد خواهد نمود
چک کردن استحکام اتصالات و در صورت نیاز یادآوری و تذکر جهت محکم کاری سازه
مهار دیوارهای غرفه به این شکل که دیواره ها اصلا نباید حرکت داشته باشند زیرا هم باعث ترک خوردن اتصالات و نقاشی خواهد شد و ضمنا ناپایداری دیواره ها از مهمترین عوامل نقض موارد فنی می باشد و شامل پرداخت جریمه خواهد شد.
زمان بندی شروع و تحویل این مرحله بسیار حایذ اهمیت می باشد.
در این مرحله مسئول برق رسانی و روشنائی غرفه همزمان و با هماهنگی گروه نجاری می تواند سیم کشی و مراحل سوراخ کاری جهت نصب اقلام روشنائی را انجام دهد.
زیبا سازی اطراف غرفه(این مرحله جهت هماهنگ سازی و یکنواختی غرفه ها صورت میپذیرد.بر این اساس که غرف هایی که ارتفاع بالاتری دارند باید پشت کار سازه را بصورت یکدست و صاف و رنگ آمیزی شده تحویل دهند)
مراحل اجرائی و ساخت غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی,شرکت غرفه ساز,غرفه

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

غرفه سازی

مرحله چهارم: برق کشی غرفه

یکی از مهم ترین عناصر ساخت غرفه نمایشگاهی، برق کشی است. همانطور که می دانید، برق نقش پر رنگی را در هر محیطی ایفا می کند و از اهمیت بسزایی در دنیای مدرن امروزی برخوردار است. برق کشی غرفه نمایشگاهی، امری نسبتا آسان است؛ البته برای انجام این کار باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید.

وسایل مورد نیاز برق کشی غرفه

برای سیم کشی غرفه نمایشگاهی، باید پیش از انجام هر کاری وسایل مورد نیاز را تهیه کنید تا بتوانید این فرآیند را بدون وقفه به پایان برسانید. در ابتدا، شما برای برق کشی غرفه نیاز به حداقل 20 متر کابل دو رشته در سایز 6 الی 10 میلی متر خواهید داشت.

علاوه بر آن، برای برق کشی غرفه نمایشگاهی باید وسایل دیگری نظیر کلید، پریز های برق، کلید مینیاتوری، سیستم محافظ جان، سرپیچ برای نصب لامپ، سیستم های روشنایی و باکس نگهداری کلید و کابل را تهیه کنید. برای تهیه وسایل مورد نیاز برق کشی، بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید.

مراحل برق کشی غرفه به چه صورت است؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید، این است که برق کشی غرفه را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟ همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، برای انجام این کار باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. البته باید برای برق کشی غرفه نمایشگاهی، باید نکات ضروری را مد نظر داشته باشید تا بتوانید این فرآیند را به بهترین شکل به پایان برسانید.

1-مشخص کردن محل عبور کابل و نصب پریزها

در مرحله اول، باید محل عبور کابل و پریزها را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که اگر محل عبور کابل و پریز ها دقیق مشخص نشود، ممکن است در هنگام برق کشی به مشکلات زیادی برخورد نمایید. به همین دلیل، باید پیش از ساخت دیواره های غرفه، با استفاده از یک ماژیک محل نصب باکس کابل های برق به همراه پریز ها را نمایان سازید.

جایگاه غرفه سازی در ایران

2-نصب کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان

در مرحله دوم، باید برای نصب کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان اقدامات لازم را به عمل آورید. فراموش نکنید که نصب کلید مینیاتوری و محافظ جان، باید پیش از سیم کشی صورت گیرد. بهتر است برای زیبایی بیشتر بخش داخلی غرفه، کلیدهای ایمنی را درون باکس های فایبرگلاس مخصوص قرار دهید.

شما می توانید از یک کلید مینیاتوری برای برق کل غرفه استفاده کنید؛ اما اگر غرفه نمایشگاهی شما دارای چندین قسمت می باشد، بهتر است از چندین کلید مینیاتوری استفاده نمایید تا بتوانید برق بخش های مختلف را به صورت جداگانه قطع و وصل کنید.

برای نصب کلید مینیاتوری ها، باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا بتوانید از آسیب دیدن آن ها جلوگیری نمایید. لازم به ذکر است که باید از نصب کلیدهای ایمنی بی کیفیت و استوک در غرفه، شدیدا خودداری کنید.

 

دستور العمل نحوه محاسبه هزینه های ارزی و ریالی غرفه سازی

 

3-عبور دادن کابل ها از محل مشخص شده

در مرحله سوم، باید کابل های برق را از قسمت های مشخص شده عبور دهید. البته در ابتدا، باید باکس های مخصوص عبور کابل را بر روی دیواره ها نصب کنید. برای نصب باکس نگهدارنده کابل، بهتر است از چندین میخ کوچک استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که نصب باکس کابل در هنگام برق کشی غرفه نمایشگاهی، امری ضروری است. پس از نصب باکس، باید کابل ها را با دقت درون آن قرار دهید و یک سر آن ها را به کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان متصل کنید.

 

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

 

4-نصب دقیق پریز و قطعات مربوط به سیستم روشنایی

در مرحله آخر برق کشی غرفه، باید برای نصب دقیق پریز و قطعات مربوط به سیستم روشنایی اقدامات لازم را به عمل آورید. در این مرحله، باید با استفاده از ابزارهای مخصوص نظیر پیچ گوشتی شارژی، کلید و پریزها را به دیواره ها متصل کنید.

نکات برق کشی غرفه

برای آن که بتوانید به بهترین شکل ممکن برای برق کشی غرفه نمایشگاهی اقدام کنید، باید به نکات ضروری و ایمنی نیز توجه بسزایی داشته باشید. ناگفته نماند که متصل نمودن برق ورودی به کلیدهای مینیاتوری پیش از اتمام مراحل برق کشی، امری نادرست و اشتباه است.

1-استفاده از رابط بجای چسب برق

از مهم ترین نکات برق کشی غرفه نمایشگاهی، می توان به استفاده از رابط های کابل بجای چسب برق اشاره نمود. در برخی از مواقع، باید چندین رشته سیم را به یکدیگر متصل کنید. در چنین شرایطی، بهتر است بجای چسب برق از رابط های مخصوص استفاده نمایید.

چسب برق، پس از مدتی چسبندگی خود را از دست می دهد. این امر می تواند موجب اتصالی کابل های برق و در نتیجه آتش سوزی شود اما هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ شما می توانید با استفاده از رابط های پیچ دار، چندین رشته سیم را به بهترین شکل به یکدیگر متصل کنید.

 

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

تقویم نمایشگاههای بین المللی تهران 1403 (2024)

2-قرار دادن اجزای الکتریکی در باکس محافظ

قرار دادن کابل، کلید و پریز در باکس محافظ نیز از نکات بسیار مهم برق کشی غرفه نمایشگاهی محسوب می شود. برخی از اجزای برق کشی غرفه نظیر کلیدهای مینیاتوری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

به همین دلیل، برای جلوگیری از خراب شدن و آسیب دیدن اجزای برق کشی غرفه نمایشگاهی، باید آن ها را درون باکس های مخصوص جای گذاری کنید. لازم به ذکر است که استفاده از باکس های محافظ، موجب افزایش زیبایی و جذابیت بخش درونی غرفه شما می گردد.

3-استفاده از دستکش و کلاه ایمنی

از دیگر نکات بسیار مهم برق کشی غرفه نمایشگاهی، می توان به استفاده از دستکش و کلاه ایمنی اشاره نمود. همانطور که می دانید، برق بسیار خطرناک است. از این رو، ممکن است متخصصان در هنگام سیم کشی برق، دچار برق گرفتگی شوند اما هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ شما می توانید با استفاده از دستکش و کلاه ایمنی مخصوص، از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید. به بیانی دیگر، استفاده از دستکش و کلاه ایمنی در هنگام برق کشی غرفه امری بسیار ضروری و الزامی است.

مرحله پنجم: نقاشی و رنگ آمیزی

پس از اتمام مرحله نجاری و ساخت سازه شروع عملیات نقاشی صورت میگیرد که به شرح ذیل می باشد.

بتونه کاری و رفع درزهای نجاری سازه
سمباده کاری
آستر کردن کار
لکه گیری
سمباده کاری
رنگ کاری مرحله دوم
رنگ آمیزی غرفه (حضور نماینده غرفه دار جهت تهیه و انتخاب رنگ در این مرحله ضروری می باشد)

 

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی

 

جایگاه غرفه سازی در ایران

 

مرحله ششم: نصب و نظافت و تجهیزات

نجاری:

نصب چاپ ها بر روی لایت باکس ها و نصب قفل و غیره و در صورت نیاز نوارهای دور کف سازه

برق کار:

نصب هالوژن ها و اقلام روشنائی
چک کردن اتصالات و قطع و وصلی تمامی انشعابات اقلام روشنائی

نصب استیکر : نصب استیکر ها و چاپ های کاغذی
نظافت غرفه
 چیدمان تجهیزات غرفه و نظافت نهایی

غرفه نمایشگاهی

نقاشی:

رفع تمامی لکه های ایجاد شده و ترک های احتمالی پس از نصب چاپ ها و نوارهای کف سازه
تحویل مقداری از تمامی رنگهای استفاده شده در سازه

 

اجرای غرفه های نمایشگاهی به روش غرفه سازی یا غرفه آرایی

اگر شما قصد اجاره غرفه نمایشگاهی دارید. ولی هنوز مشخص نیست که آیا در نمایشگاه های دیگر نیز شرکت می کنید یا نه ؟ پیشنهاد می شود به جای خرید وسایل غرفه آرایی، برای اجرای غرفه های نمایشگاهی خود از روش غرفه سازی استفاده کنید.

 

مراحل اجرائی غرفه های نمایشگاهی

 

مزایای غرفه سازی

شما مجبور نیستید برای اجرای غرفه های نمایشگاهی خودتان را درگیر کنید. کل غرفه نمایشگاه شامل مبلمان، موکت، بنر ها و استیکر ها، لوازم صوتی و تصویری و غیره همه توسط غرفه ساز شما هماهنگ و مهیا می گردد. کافیست اجرای غرفه نمایشگاهی خود را به یک شرکت غرفه ساز مورد تایید نمایشگاه بسپارید و شما بهمراه عوامل بازاریابی نمایشگاهی خود در روز شروع نمایشگاه وارد غرفه نمایشگاه خود شده و بروی بازاریابی نمایشگاهی خود متمرکز شوید.

ساخت غرفه نمایشگاهی فرآیند پیچیده ای است که نیاز به برنامه ریزی، طراحی و اجرای دقیق دارد. با همکاری شرکت غرفه سازی خط سبز معماری می توانید اطمینان حاصل کنید که غرفه نمایشگاهی، نیازهای شما را برآورده می کند و مطابق با بالاترین استانداردها ساخته خواهد شد.

با ارتباط با کارشناسان شرکت خط سبز معماری میتوانید در خصوص رویدادهای پیشروی خود بهترین طرح با توجه به نیازهای روز خود را دریافت کنید. جهت دریافت فرم سفارش طراحی و ساخت با ما در ارتباط باشید.

 

لینک اینستاگرام شرکت غرفه سازی خط سبز معماری

غرفه سازی نمایشگاهی در تهران

شرکت غرفه سازی در تهران

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی در تهران 📞 غرفه سازی نمایشگاه در تهران 💯

لیست غرفه سازان دارای گرید

لیست شرکت های غرفه سازی نمایشگاهی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت خط سبز معماری

WE ARE CREATIVE AGENCY

چرا غرفه سازی و غرفه آرایی  در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ باید عنوان نمود اگر غرفه ای به درستی و كامل طراحی و اجرا شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه میتوانـد پیـام غرفـه دار و یا شركت را با تاثیرگـذاری قوی به مخاطبِ مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدكننده از غرفه (5 الی 20 دقیقه ) بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یك موقعیت رقابتی بوجود بیاورد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟