غرفه نمایشگاهی

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی
دستور العمل نحوه محاسبه هزینه های ارزی و ریالی غرفه سازی

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی 

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی معرفی انواع غرفه‌های نمایشگاهی غرفه سازی نمایشگاهی شرکت خط سبز معماری

غرفه سازی یکی از روش‌های استفاده بهینه و طراحی جذاب از محیطی است که در فضای نمایشگاه به کاربر یا شرکت اختصاص داده شده است. امروزه به دلیل اهمیت تبلیغات در برندسازی و معرفی محصول، شرکت‌ها و افراد زیادی طرفدار برپایی نمایشگاه هستند. اما اینکه چگونه در این نمایشگاه‌ها توجه افراد شرکت کننده را به خود جلب کنند امریست که تخصص آن در دست مجموعه‌های غرفه ساز است.

اهمیت داشتن دکور زیبا در نمایشگاه

برای جلب توجه و هدایت افراد به غرفه، از نظر روانشناسی تقریبا حدود ۳ ثانیه فرصت دارید. برای اینکه این زمان طلایی را به فرصتی مهم تبدیل کنید باید در طراحی دکور و انتخاب رنگ غرفه نهایت دقت را داشته باشید. بهتر است از متخصصان و طراحان این زمینه کمک بگیرید. همچنین نسبت به قیمت غرفه سازی خیلی نگران نباشید. زیرا اگر بتوانید از طریق ظاهر و دکوراسیون زیبا افراد بیشتری را جذب کنید و سپس با تعامل درست و گفت‌وگوی مناسب محصولات خود را به مشتری معرفی یا آنها را به فروش برسانید. خیلی بیشتر از هزینه‌ای که صرف کردید به سود شما خواهد بود.

 

««نمونه کار های شرکت خط سبز معماری »»

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

 

طراحی اصولی غرفه سازی

برای داشتن غرفه‌ای که بتواند همه نیازهای کاربر را برآورده کند و در جذب مخاطب به خوبی عمل کند چند روش و اصول وجود دارد.

  • داشتن ظاهری زیبا و چشم نواز در عین مدرن بودن
  • متناسب با محصولات یا نوع شرکت طراحی شده باشد
  • استفاده درست و کامل از فضای غرفه
  • رنگ‌شناسی و استفاده درست از ترکیب آنها برای ایجاد یک هارمونی مناسب
  • قابلیت ادراک هدفی که در طراحی غرفه پیاده‌سازی شده

سازه‌ نمایشگاهی چیست؟

برای ایجاد غرفه‌ها‌ی نمایشگاه باید از سازه یا ابزارهای خاصی استفاده کنیم که به آنها سازه نمایشگاهی می‌گویند.
این سازه‌ها به دو صورت داخلی و خارجی وجود دارند. سازه داخلی دربردارنده میز کانتر نمایشگاهی، استند رولآپ، پاپ آپ و لایت باکس و … هستند. سازه خارجی نیز معمولا از اسپیس فریم یا چوب و … تشکیل شده است. البته این فریم‌ها در ایجاد غرفه‌های داخل نمایشگاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی بیشترین بخش استفاده از آنها در محیط خارجی است.

««نمونه کار های شرکت خط سبز معماری »»

 

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی:

انواع غرفه های نمایشگاهی بر اساس موقعیت قرارگیری 

در نمایشگاه های مختلف بسته به تقسیم بندی فضاهای اختصاص داده شده به غرفه، پلان های متفاوتی برای غرفه آرایی مدنظر قرار می گیرد.

دسته بندی حالات غرفه

انواع غرفه بر اساس تعداد دیوارها و سمت و جهت غرفه دسته بندی می‌گردند که در حالت‌های مختلف مدولار یا پیش ساخته و خودساز ساخته می‌شوند. حالت‌های پیش ساخته یا خودساز نیز بر اساس بودجه درنظر گرفته شده برای غرفه و اندازه مساحت غرفه انتخاب می‌شود. بنابراین نگرانی برای انتخاب و طراحی غرفه‌های نمایشگاهی از جانب شرکت‌کننده وجود نخواهد داشت. انواع غرفه‌ نمایشگاهی در قالب‌های یک طرف باز، دو طرف باز، سه طرف باز(شبه جزیره) و جزیره می‌باشند.

غرفه های L شکل

این غرفه ها در محل تقاطع دو راهروی طولی و عرضی قرار دارند و با اینکه از دو سمت محصور شده اند امکان دید بهتری از طریق دو راهرو فراهم می کنند. دید اصلی غرفه نسبت به راهروی اصلی تعیین می شود و این مسئله باید در طراحی مدنظر قرار بگیرد.

غرفه یک طرف باز:غرفه یک طرف باز غرفه‌ای است که تنها از یک ضلعش باز است و از سه طرف دیگر با دیوار محصور شده و معمولاً در حاشیه و دور تا دور سالن نمایشگاهی قرار می‌گیرند.

مزایا:

  • هزینه‌های پایین‌تر نسبت به دیگر انواع غرفه‌ها
  • نصب و جمع‌آوری آسان
  • اندازه‌های استاندارد که به برنامه‌ریزی ساده‌تر کمک می‌کند

معایب:

  • فضای محدود برای نمایش محصولات
  • دسترسی و دید پایین‌تر نسبت به بقیه انواع غرفه‌ها
  • جلب توجه کمتر به دلیل محدودیت‌های فضایی و طراحی

غرفه دو طرف باز:غرفه دو طرف باز نیز دو طرف دیوار دارد و از دو طرف دیگر باز است و محل رفت و آمد بازدیدکنندگان به داخل غرفه می‌باشد. دیوارهای این غرفه می‌تواند در دو ضلع کنارهم یا دو ضلع روبروی هم باشند.

مزایا:

  • دسترسی و دید بهتر نسبت به غرفه‌های خطی
  • جذب ترافیک بیشتر از دو جهت راهرو
  • امکان طراحی جذاب‌تر و جلب توجه بیشتر

معایب:

  • هزینه‌های بالاتر نسبت به غرفه‌های خطی
  • ممکن است نیاز به طراحی دقیق‌تری داشته باشد تا فضای نبش به‌خوبی استفاده شود.

غرفه سه طرف باز:غرفه سه طرف باز که به آن‌ها شبه جزیره نیز می‌گویند دارای یک دیوار است و رفت و آمد بازدیدکنندگان از سه سمت آن انجام می‌پذیرد. 

مزایا:

  • فضای بیشتر برای نمایش محصولات و فعالیت‌ها
  • دید و دسترسی بهتر از سه جهت
  • امکان ارتقاء برند و ایجاد تاثیر بیشتر

معایب:

  • هزینه‌های بیشتر نسبت به غرفه‌های خطی و نبشی
  • نیاز به طراحی دقیق‌تر و برنامه‌ریزی بهتر

غرفه چهار طرف باز:

غرفه‌های نمایشگاهی چهار طرف باز یا غرفه‌های بلوکی از هر چهار جهت کاملا آزاد هستند و جایگاه بسیار ویژه‌ای در نمایشگاه‌ها دارند. این نوع غرفه‌ها از مزایا و ویژگی‌های خاصی برخوردارند که آن‌ها را به یک انتخاب جذاب در نمایشگاه‌ها تبدیل کرده است.

مزایا:

  • فضای وسیع برای نمایش محصولات و خدمات
  • دید و دسترسی ایده‌آل از هر چهار جهت
  • امکان طراحی خلاقانه و جذب حداکثری مخاطب

معایب:

  • هزینه‌های بسیار بالا برای اجاره فضا و طراحی غرفه
  • نیاز به منابع بیشتر برای نصب، جمع‌آوری و اداره غرفه

 

معرفی انواع غرفه‌های نمایشگاهی براساس سبک طراحی:

 تفاوت غرفه خود ساز با غرفه پیش ساخته در چیست؟ تفاوت غرفه خود ساز و غرفه پیش ساخته در نوع ساخت و ساز است.

1.پیش ساخته

2.خودساز

  • معرفی غرفه چوبی:

غرفه چوبی را می‌توان از نئوپان و ام دی اف تولید کرد. البته گاهی نیز از آهن در طراحی آنها استفاده می‌شود (باتوجه‌ به قوانین نمایشگاه)
از مزیت‌های این مدل باید به امکان ایجاد غرفه با شکل، طرح و رنگ دلخواه اشاره کرد.

  • معرفی غرفه پارتیشن یا مدولار:

ارتفاع این سازه معمولا چیزی حدود ۲۴۰ سانتی متر است. متریال تشکیل دهنده‌ی آن یک قید، پایه و پنل است که آنها را به فاصله‌ی یک متری از هم به یک‌دیگر اتصال می‌دهند. به‌دلیل ضعیف عمل کردن این پارتیشن در برابر باد و آب بهتر است از آن فقط در محیط‌های بسته استفاده کنید. غرفه‌های مدولار را معمولا ستاد برگزاری نمایشگاه ایجاد می‌کند و دیگر لازم نیست شما به‌دنبال مجموعه‌های پارتیشن ساز باشید.

  • معرفی غرفه ماکسیما:

برای ساخت سریع غرفه می‌توان از مدل ماکسیما استفاده کرد. ترکیبات این سازه شبیه غرفه‌ی مدولار است یعنی از پنل، قید و پایه تشکیل می‌شود. ولی در رنگ و نوع قید و پایه با هم تفاوت دارند. لازم به ذکر است شرکت‌های متفاوت هرکدام برای این سازه طرح خاصی ارائه کرده‌اند. با استفاده از پنل‌های رنگی و بلندتر از ۳ متر ارتفاع، می‌توان سازه‌های بسیار زیبا و متنوعی ایجاد کرد.

  • معرفی غرفه اسپیس فریم:

این سازه در واقع از متصل شدن لوله‌ی فلزی و مفتول به‌طور خاصی تشکیل می‌شود. مقاومت اسپیس فریم خیلی بالاست و می‌توان از آن در محیط‌های باز نیز استفاده کرد. با استفاده از این سازه خیلی سریع می‌توان غرفه‌های زیادی ساخت.

توجه داشته باشید اگر ستاد نمایشگاه وظیفه‌ی برپایی و ایجاد غرفه‌ها را داشته باشد و یا بخواهد از پارتیشن‌مدولار استفاده کند، می‌توانید درخواستی مبنی‌بر ایجاد غرفه‌ی خود ساخته به ستاد مربوطه ارسال کنید. بعد از گذرندان مراحل قانونی و انتخاب یک مجموعه غرفه‌ساز معتبر، نسبت به طراحی و ایجاد سازه‌ی مدنظر خود اقدام کنید.

  • پنل آلومینیومی (Panel DISPLAY Stand)
    پنل های آلومینیومی که به آن‌ها دیوارهای پیش ساخته نیز گفته می شود از محبوب ترین انواع غرفه ها هستند. این پنل ها دارای استحکام بالایی بوده و سبک و قابل حمل هستند. نصب و اتصال اجزای غرفه های آلومینیومی به کمک نیروی انسانی صورت می گیرد و از همین رو، نیازی به صرف هزینه و زمان اضافی برای اتصالات آن نخواهید داشت. به طور خلاصه مزایای غرفه های آلومینیومی عبارت اند از ۱- سبک و قابل حمل ۲- سازگاری بالا با انواع محیط ۳- قابل استفاده در تمامی رویدادها ۴- امکان استفاده مجدد ۵- مقاومت بالا ۶- راه اندازی و نصب سریع

««نمونه کار های شرکت خط سبز معماری »»

غرفه سازی مدرن چگونه است؟

در گذشته برای ایجاد غرفه‌ها تنها از یک جداکننده‌ استفاده میشد. این غرفه‌ها خیلی ساده و معمولی بودند. اما به‌دلیل اهمیت بازاریابی تخصصی در نمایشگاه، سعی بر آن شد تا غرفه‌هایی ایجاد کنند که جذابیت‌ زیادی داشته باشند.

امروزه با ادغام چند رشته مختلف و الگوگیری از رشته طراحی داخلی، غرفه سازی به یک تخصص تبدیل شده است. معمولا امکاناتی نظیر موکت، تهیه میز و صندلی و تقسیم کردن محیط به وسیله پارتیشن‌ها، نورپردازی فضای داخل غرفه و … توسط ستادهای برگزاری نمایشگاه ایجاد می‌شود. اما تزئین و ایجاد محیطی زیبا درون غرفه به عهده شخص شرکت‌کننده می‌باشد. برای این‌کار می‌توان از محصولاتی نظیر میزکانتر، رولآپ، و پاپ آپ‌های نمایشگاه استفاده کرد.

 

قیمت غرفه سازی

با توجه به مدل‌های گوناگون و همچنین فراوانی در شرکت‌های غرفه سازی، نمی‌توان قیمت واحدی برای آنها در نظر گرفت. اما باید به این نکته توجه کنید که حضور در نمایشگاه می‌تواند نقطه‌ی شروع و مؤفقیت برای شما باشد. اگر فقط با فاکتور قیمت غرفه سازی در انتخاب پیمانکار پیش بروید. ممکن است کیفیت و جذابیتی که باید در طراحی غرفه شما پیاده سازی شود اعمال نکنند.
به‌عبارتی دیگر انتخاب شرکت غرفه ساز بر اساس قیمت شاید در هزینه طراحی و ایجاد غرفه برای شما مناسب تمام شود. اما اگر این سازه جذابیت لازم برای جذب بیننده‌ها را نداشته باشد کل هزینه، وقت و انرژی شما به هدر می‌رود.

معرفی انواع غرفه‌های نمایشگاهی

 

نمایشگاه مکانی است‌ که در آن به‌راحتی می‌توانید هر دستاوردی که دارید به نمایش بگذارید. این دستاوردها می‌توانند در زمینه‌ی انواع صنعت، فناوری، کشاورزی و … باشند. اما چگونه می‌توانید بین آن همه شلوغی خود و محصولتان را به‌ دیگران معرفی کنید.

در اینجا غرفه سازی به کمک شما آمده است. این تخصص با ادغام چند رشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به طراحی داخلی اشاره کرد، به‌وجود آمده است. برای شرکت در نمایشگاه قبل از هر اقدامی بهتر است یک شرکت غرفه ساز حرفه‌ای و متخصص را انتخاب کنید. شرکت غرفه سازی خط سبز معماری این مجموعه با ایجاد مکانی زیبا و روانشناسی شده از نظر رنگ و دکوراسیون، بهترین دیزاین و بازاریابی را برای شما انجام می‌دهد.

 

نحوه ساخت غرفه نمایشگاهی

برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی باید به اصول طراحی داخلی و خارجی توجه بسیار زیادی کرد. یعنی این غرفه نمایشگر کسب و کار شما در عموم افراد شرکت‌کننده نمایشگاه می‌باشد؛ بنابراین باید به گونه‌ای ساخته شود که طراحی خاص و چشمگیر داشته باشد. می‌توانید برای غرفه خود کوپن‌های تخفیف یا جایزه‌هایی طراحی کنید که برای مشتریان سرگرم‌کننده باشد. لازم به ذکر است که برای ساخت یک غرفه باید طبق فضا و اندازه ابعاد زمینی که در اختیار دارید طراحی مینیمال و مدرنی داشته باشید. برای ساخت یک غرفه منحصربه‌فرد باید به طراحی کف، دیوار، نورپردازی، فضا سازی، طراحی انواع فلاور باکس‌ها، شناخت و طراحی انواع لوگوها، طراحی استند نمایش محصول، نحوه طراحی کانتر، نحوه تنظیمات رندرگیری، نحوه چیدمان ویترین و… توجه کنید.
برای ساخت یک غرفه با استانداردها باید بعد از کسب مجوز تمامی برگه‌ها و فرم‌های مجوز خود را از روز اول برپایی نمایشگاه تا روز آخر را در دست داشته باشید. لازم به ذکر است که استند غرفه ساز به همراه نقشه 3d آن نیز باید همراه شما باشد تا مشکلی رخ ندهد. استند غرفه ساز شامل موارد زیر میگردد:

  • نام شرکت غرفه‌ساز
  • نام شرکت غرفه‌دار
  • شماره تلفن و فکس شرکت غرفه‌ساز
  • نام و تلفن همراه شرکت غرفه‌دار
  • تصویر 3d غرفه
  • رتبه گرید نمایشگاهی شرکت غرفه‌ساز
  • نام شرکت غرفه‌ساز
  • برندشرکت غرفه سازی

اما برای ادامه ساخت غرفه خود باید در مرحله اول مدارک خود را به مدیر و مسئول سالن نمایشگاه تحویل دهید. مدیر پس از اخذ مدارک و مکان دقیق غرفه شما، محل دقیق قرارگیری غرفه را به مجری غرفه‌دار نشان می‌دهد.
در مرحله دوم باید عملیات کف‌ریزی را انجام دهید. برای این کار باید با متریال موجود اختلاف سطحی حدود 10cm ایجاد کنید. می‌توانید با باکس‌های چوبی یا رگلاژها کف غرفه خود را یکدست کنید، سپس با کف‌پوش‌ها یا پارکت سطح آن را مزین کنید که این موضوع بسته به سلیقه شخص غرفه‌دار است. لازم به ذکر است که در این مرحله از یک فرد متخصص در رشته برق‌کاری استفاده کنید تا سیم‌کشی و برق‌رسانی را برای غرفه شما انجام دهد.
در مرحله سوم از گروه نجاری و فنی مورد نظر خود درخواست کنید که برای غرفه شما طرحی را اجرایی کنند. برای پیدا کردن یک شرکت غرفه ساز حرفه‌ای می‌توانید از مقاله‌های موجود در سایت فرارنگ کمک بگیرید.
در مرحله چهارم نیز باید شروع به تزیین دیوارها و رنگ‌آمیزی غرفه خود بپردازید. سعی داشته باشید که برای این کار از بهترین متریال طبق نیاز غرفه خود استفاده کنید. و در آخر غرفه خود را نظافت کنید و شروع کنید به چیدمان دکوراسیون آن.

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

نکاتی که باید هنگام شروع غرفه سازی در نظر داشته باشید:

  •  فضای کافی را برای محصولات منتخب خود در نظر بگیرید.
  •  از چیدمانی منظم با تبعیت از دو الی سه رنگ مکمل استفاده کنید.
  •  فضایی برای کنفرانس و مشاوره با مشتریان خود در نظر بگیرید.
  •  تعداد کارشناسان و پرسنل غرفه خود را طبق فضای غرفه انتخاب کنید.
  •  برای افرادی که به غرفه شما می‌آیند به دنبال مسابقه یا برنامه‌های مهیج باشید.
  •  فردی را برای توضیحات کار خود قرار دهید تا مشتریان را سرگرم کند.

با ساخت غرفه پیام اصلی برند خود را بیان کنید

برای غرفه خود یک هدف خاص را در نظر بگیرید که بیانگر برند و محصولات شما باشد. برای مثال اگر در کار محصولات غذایی هستید با استندها و ماکت‌های کوچک با طرح محصولات خود فضای غرفه را تزیین کنید. به علاوه اینکه باید یک پیام یا یک شعار کلیدی انتخاب کنید و از آن در غرفه خود استفاده کنید تا برای حضار داخل نمایشگاه مشخص شود کار یا هدف شما چیست. با استفاده از طرح‌های گرافیکی شعار و پیام خود می‌توانید دیوارهای غرفه را بپوشانید.

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

استفاده از رنگ‌های مکمل و چشمگیر برای ساخت غرفه

سعی کنید در طراحی و ساخت غرفه خود از دو الی سه رنگ مکمل استفاده کنید که هم نه خسته کننده باشند و هم برای بازدیدکنندگان جذابیت داشته باشد. رنگ‌های خنثی خیلی زود حس بصری مشتریان شما را خسته می‌کند و غرفه شما را ترک می‌کنند. جذب کردن شرکت‌کننده‌ها به سوی غرفه شما برای ایجاد بازگشت هزینه اهمیت بالایی دارد؛ بنابراین ایجاد جذابیت بصری غرفه‌ها در یک نمایشگاه تجاری ارزش بسیار مهمی دارد.

ایجاد فضایی دل‌انگیز با نورپردازی اصولی غرفه نمایشگاهی

نورپردازی اگر با اصول و استانداردها انجام شود می‌تواند یک فضای کوچک را نیز بزرگ نشان دهد. روشنایی یک غرفه توانایی پوشاندن عیوب آن را دارد و باعث جذب شرکت‌کننده‌های نمایشگاه به سوی خود می‌شود. اگر نور کمی در غرفه خود به کار ببرید، بازدیدکننده‌ها بعد از طی زمان کوتاهی به صورت ناخودآگاه از فضای غرفه شما احساس خستگی می‌کنند و فضا را ترک می‌کنند.

 

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

 لینک اینستاگرام شرکت غرفه سازی خط سبز معماری

غرفه سازی نمایشگاهی در تهران

شرکت غرفه سازی در تهران

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی در تهران 📞 غرفه سازی نمایشگاه در تهران 💯

لیست غرفه سازان دارای گرید

لیست شرکت های غرفه سازی نمایشگاهی

 

 

 

4.7/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت معماری خط سبز

WE ARE CREATIVE AGENCY

چرا غرفه سازی و غرفه آرایی  در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ باید عنوان نمود اگر غرفه ای به درستی و كامل طراحی و اجرا شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه میتوانـد پیـام غرفـه دار و یا شركت را با تاثیرگـذاری قوی به مخاطبِ مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدكننده از غرفه (5 الی 20 دقیقه ) بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یك موقعیت رقابتی بوجود بیاورد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟