غرفه نمایشگاهی

انواع غرفه سازی نمایشگاهی را بشناسید

انواع غرفه سازی نمایشگاهی را بشناسید
انواع غرفه سازی نمایشگاهی را بشناسید

انواع غرفه سازی نمایشگاهی را بشناسید

 

انواع غرفه سازی نمایشگاهی را بشناسید

غرفه های نمایشگاهی از نظر نوع سازه، ابعاد و تعداد طبقات با یکدیگر متفاوت هستند. برای داشتن یک غرفه جذاب، شیک و تأثیرگذار باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین جنبه های برگزاری غرفه های نمایشگاهی، نوع ساخت و سازه آن‌ها است. متخصصین و طراحان رایمون با در نظر گرفتن تمامی جزئیات سازه و نوع محصولات شما، بهترین نوع غرفه سازی را جهت برگزاری در رویداد انتخاب می کنند. غرفه های نمایشگاهی باید از نظر زاویه دید و ارتباط با مخاطب به درستی ساخته و طراحی شوند. این موارد باید بر اساس موقعیت قرارگیری غرفه، نوع سازه و تعداد طبقات در نظر گرفته شوند.

انواع غرفه سازی نمایشگاهی را بشناسید

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

انواع مختلف غرفه نمایشگاهی براساس نوع سازه

غرفه های نمایشگاهی بر اساس نوع سازه به نوع تقسیم بندی می شوند. این دو نوع شامل غرفه های خودساز و غرفه های پیش ساخته هستند که هر یک مزایای مخصوص به خود را خواهند داشت. در غرفه های خودساز، همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، ایده ها و خلاقیت ها توسط کارفرما ارائه داده می شوند. معمولاً طراحی این نوع از غرفه ها با توجه به نیازهای شرکت انجام می شود و به این ترتیب، از صرف هزینه های اضافه جلوگیری می شود. جنس غرفه های خودساز غالبا از چوب، نئوپان و ام دی اف بوده و در برخی موارد نیز برای افزایش استحکام از آهن در آن‌ها استفاده می شود. از طرفی غرفه های پیش ساخته نوع دیگری از غرفه ها هستند که از قبل طراحی و ساخت آن‌ها صورت گرفته است. فضای مورد نیاز برای غرفه و نوع کسب و کار از عوامل مهم در انتخاب غرفه های پیش ساخته به شمار می آیند.

انواع غرفه سازی نمایشگاهی را بشناسید

معرفی انواع غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته

سازه های پیش ساخته به دلیل نصب آسان و صرفه جویی در زمان، یک روش محبوب در طراحی و ساخت غرفه به شمار می آیند. این نوع از سازه ها به ۴ دسته کلی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم :

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

اسپیس فریم (space frame)

غرفه های اسپیس فریم از جنس فلز تولید می شوند و از استحکام بالایی برخوردار هستند. در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه ایران پلاست که در آن نیاز به غرفه های مستحکم برای نمایش محصولات بود، استفاده از این نوع غرفه های پیش ساخته بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در برخی موارد در قسمت سقف غرفه اسپیس فری می توان از چادر استفاده کرد. این سازه ها را می توان با ترکیب و بست دادن برخی از اشکال هندسی ایجاد کرد که معمولاً ظاهر مناسبی خواهند داشت.

انواع غرفه سازی نمایشگاهی را بشناسید

غرفه نمایشگاهی

ماکسیما

ماکسیما نوع دیگری از غرفه ها هستند که از ابعاد بزرگی برخوردارند. این غرفه ها سازه هایی مدولار به شمار می آیند. معمولاً کارفرماهایی که به فضای بزرگ‌تری برای نمایش محصولات خود نیاز دارند، این نوع غرفه های پیش ساخته را انتخاب می کنند.

پنل آلومینیومی (Panel DISPLAY Stand)

پنل های آلومینیومی که به آن‌ها دیوارهای پیش ساخته نیز گفته می شود از محبوب ترین انواع غرفه ها هستند. این پنل ها دارای استحکام بالایی بوده و سبک و قابل حمل هستند. نصب و اتصال اجزای غرفه های آلومینیومی به کمک نیروی انسانی صورت می گیرد و از همین رو، نیازی به صرف هزینه و زمان اضافی برای اتصالات آن نخواهید داشت. به طور خلاصه مزایای غرفه های آلومینیومی عبارت اند از ۱- سبک و قابل حمل ۲- سازگاری بالا با انواع محیط ۳- قابل استفاده در تمامی رویدادها ۴- امکان استفاده مجدد ۵- مقاومت بالا ۶- راه اندازی و نصب سریع

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

مدولار ( ExHibition System Solution )

غرفه های مدولار، سازه هایی با طراحی زیبا و جذاب هستند. استفاده از این نوع سازه ها نیاز به صرف هزینه اضافه ندارد و یکی از روش های به صرفه ایجاد غرفه به شمار می آیند. جنس غرفه های مدولار معمولاً ام دی اف mm۶ و استراکچر پروفیل آلومینیوم است. از جمله معایب این نوع غرفه ها می توان به عدم مقاومت آن‌ها در مقابل آب و باد اشاره کرد. به همین ترتیب، در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه شیرینی و شکلات استفاده از این غرفه های پیش ساخته بسیار مناسب خواهد بود. محبوب ترین متریالی که معمولاً در ساخت غرفه های مدولار از آن‌ها استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد :
اکتانورم
ماکسیما
پرولایت

جایگاه غرفه سازی در ایران

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس طراحی

غرفه های نمایشگاهی از نظر طراحی نیز به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. برای انتخاب طراحی مناسب غرفه باید عوامل مختلفی مانند موقعیت قرارگیری، بودجه، نوع محصولات و شرکت و نوع سازه مورد استفاده برای ساخت غرفه را در نظر بگیرید. به طور کلی، طراحی غرفه های نمایشگاهی به شکل های زیر صورت می گیرد :

غرفه ‌های نمایشگاهی خطی، ردیفی ( linear stand )
غرفه های نمایشگاهی نبشی ( corner stand )
غرفه های شبه جزیره ای ( end stand )
غرفه های جزیره ای
برای انتخاب بهترین نوع سازه و مناسب ترین طراحی، می توانید به طراحان و مدیران اجرایی برتر مجموعه شرکت خط سبز معماری اعتماد کنید. شرکت خط سبز معماری با تجربه ای درخشان در ساخت و طراحی انواع غرفه های نمایشگاهی، همراه شما در تمامی مراحل برگزاری خواهد بود.

سوال 1: اگر فقط بخواهم یک غرفه کوچک اجاره کنم، غرفه خطی را انتخاب کنم یا گوشه؟

همانطور که در بالا ذکر شد، نوردهی غرفه های گوشه بیشتر از غرفه های خطی است. در صورت امکان، توصیه می شود که شرکت ها غرفه های گوشه را اجاره کنند. اما به دلیل کم بودن غرفه های گوشه ای، پیشنهاد می شود تا چه سریع تر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کنند تا بتوانند مناسب ترین غرفه را انتخاب کنند.

سوال 2: آیا غرفه جزیره واقعا بهترند؟

در واقع غرفه های جزیره مزایای زیادی دارند، اما این با در نظر گرفتن یک طراحی خوب و حساب شده است. یک طراحی خوب هم زمان و تلاش بیشتر، تکنیک های نمایش محصول و برنامه ریزی فعالیت های تعاملی را باید در نظر بگیرد. از این رو اکثر شرکت ها با سرمایه کافی معمولا طراحی غرفه جزیره را به تیم های طراحی داخلی واگذار می کنند تا از جزئیاتی که باید به آن توجه شود غفلت نشود.

ساخت غرفه نمایشگاهی فرآیند پیچیده ای است که نیاز به برنامه ریزی، طراحی و اجرای دقیق دارد. با همکاری شرکت غرفه سازی خط سبز معماری می توانید اطمینان حاصل کنید که غرفه نمایشگاهی، نیازهای شما را برآورده می کند و مطابق با بالاترین استانداردها ساخته خواهد شد.

با ارتباط با کارشناسان شرکت خط سبز معماری میتوانید در خصوص رویدادهای پیشروی خود بهترین طرح با توجه به نیازهای روز خود را دریافت کنید. جهت دریافت فرم سفارش طراحی و ساخت با ما در ارتباط باشید.

 

لینک اینستاگرام شرکت غرفه سازی خط سبز معماری

غرفه سازی نمایشگاهی در تهران

شرکت غرفه سازی در تهران

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی در تهران 📞 غرفه سازی نمایشگاه در تهران 💯

لیست غرفه سازان دارای گرید

لیست شرکت های غرفه سازی نمایشگاهی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت خط سبز معماری

WE ARE CREATIVE AGENCY

چرا غرفه سازی و غرفه آرایی  در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ باید عنوان نمود اگر غرفه ای به درستی و كامل طراحی و اجرا شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه میتوانـد پیـام غرفـه دار و یا شركت را با تاثیرگـذاری قوی به مخاطبِ مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدكننده از غرفه (5 الی 20 دقیقه ) بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یك موقعیت رقابتی بوجود بیاورد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟