غرفه نمایشگاهی

اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی
اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

 اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

 

 اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

 

طراحی غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی چیست؟

بازار فروش از هر شاخصه ای برای تولید کنندگان مهم تر است. تولید کنندگان با استفاده از روش های مختلفی سعی در بالا بردن خروجی بازار هایشان دارند. یکی از روش های کارساز که در این چند دهه اخیر مورد استفاده قرار گرفته است؛ برپایی غرفه نمایشگاهی می باشد.

غرفه نمایشگاهی یک فروشگاه کوچک با فعالیت محدود می باشد. با این که در زمان های مشخصی از سال بر پا می شود؛ اما نقش بسیاری بر فروش مجموعه های تولیدی می گذارد. به همین علت تولید کنندگان در تلاش اند، در زمان های خاصی از سال به برپایی غرفه نمایشگاهی بپردازند؛ تا هم محصولات جدید شان را به نمایش بگذارند و هم این که بر تعداد مشتریان شان بیافزایند.

شرکت ها هر کدام دارای یک یا چندین غرفه هستند. غرفه نمایشگاهی در محوطه شرکت یا یک ساختمان اداری مشهور برگذار می شود. غرفه نمایشگاهی از چندین غرفه که مختص یک شرکت می باشد؛ تشکیل شده است. بازدید از غرفه های نمایشگاهی شرکت ها، به نفع بازدید کنندگان و فروشندگان می باشد؛ لذا نه تنها با محصولات جدید کمپانی آشنا می شوند، بلکه مشاوره نیز دریافت می کنند.

 

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

ساخت غرفه نمایشگاهی

امروزه، ساخت غرفه های نمایشگاهی در بین مجموعه های تولیدی رایج است؛ چرا که شرکت ها می توانند به کمک این ابزار، وجهه ای از شرکت خود را به مشتریان شان نشان دهند. به همین دلیل، با گذر زمان امکانات موجود در غرفه های نمایشگاهی بروز تر می شود.

ساخت غرفه های نمایشگاهی تا حدودی سخت است؛ چرا که باید محیط آن از نظر زیبایی و دکوراسیون بی نظیر باشد؛ تا بتواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند. غرفه نمایشگاهی، فروشگاهی موقت است، که به تلفن، برق، شبکه مجهز می باشد. به همین دلیل، غرفه داران می توانند به راحتی کار هایشان را مدیریت کنند.

غرفه های نمایشگاهی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. به همین خاطر باید فضایی مختص به خود شان داشته باشند. غرفه نمایشگاهی از چندین غرفه محصول، اتاق خدمات، انبار، سالن پذیرایی و… تشکیل شده است.

مساحت یا متراژ زمین غرفه های نمایشگاهی نباید بیش از اندازه بزرگ یا کوچک باشد. بایستی طوری طراحی شود، که نظم به خصوصی در آن جریان داشته باشد و هم این که فاصله اجتماعی بین بازدید کنندگان رعایت شود.

سایز بخش های مختلف غرفه نمایشگاه، بر اساس فضا و میزان ابزار آلات محیط مشخص می شود. به همین دلیل غرفه ها با اندازه های مختلفی ساخته می شوند.

اگر در سالن پذیرایی غرفه از بازدید کنندگان پذیرایی می کنید؛ حتما این سالن را به واسطه مبلمان اداری زینت دهید، تا افراد از این که در غرفه شما حضور دارند؛ نهایت لذت را ببرند.

به دکوراسیون تمامی بخش های غرفه اهمیت دهید. به هیچ وجه برای زیبا سازی غرفه از سبک های شلوغ استفاده نکنید‌. سعی کنید، اغلب به واسطه از سبک های مدرن به غرفه تان زیبایی ببخشید؛ لذا افراد زیبایی را در عین سادگی دوست دارند.

 اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

 

آیا باید ابعاد و سایز غرفه از اصول استاندارد تبعیت کند؟

غرفه محیطی تجاری است، که افراد زیادی در آن حضور دارند. اگر سایز و اندازه غرفه از جداول استاندارد تبعیت نکند؛ مسلما از زیبایی محیط می کاهد، لذا باعث شده محیط غرفه شلوغ به نظر برسد. به همین دلیل، بایستی در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاه از قواعد استاندارد بهره بگیرید؛ تا دکوراسیون غرفه بسیار زیبا و چشم نواز باشد‌.

درست است، طراحی دکوراسیون یک حرفه می باشد؛ اما این حرفه نیز همانند دیگر مشاغل از قواعد استاندارد پیروی می کند. در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاه، هیچ گاه اندازه ای را به دلخواه تغییر ندهید؛ زیرا همین تغییر کوچک باعث شده از فضای محیط کاسته شود و در نتیجه فضایی برای رفت و آمد افراد وجود نداشته باشد.

اخذ مجوز
انجام عملیات کف ریزی
استفاده از پارکت یا موکت
نجاری غرفه نمایشگاه
برق­کشی
نقاشی غرفه
نصب لایت باکس­ها، پوستر و… در غرفه
استفاده از تجهیزات و سازه­های نمایشگاهی
نظافت و تمیزکاری

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

 اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

 

انجام عملیات کف ریزی

بعد از مشخص شدن محل قرارگیری غرفه در سالن توسط برگزارکننده نمایشگاه، تیم غرفه سازی شروع کف ریزی در آن محل می­کنند. به طور معمول کف ریزی از طریق جایگذاری مکعب­‌های چوبی، فلزی یا پلاستیکی صورت گرفته که این کار، هم زمین ساخت و ساز را مشخص می­کند و هم شرایط را برای پارکت ریزی یا قرار دادن موکت فراهم می­کند. کف ریزی می­تواند مدل­ها و جنس­‌های مختلفی داشته باشد که بسته به سلیقه کارفرما انجام می­شود. البته به این دلیل که نوع کف ریزی عموما چندان اهمیتی ندارد، شرکت‌­های غرفه سازی با توجه به نوع کفی که در دسترس دارند شروع به این کار می­کنند و معمولا نوعی را در نظر می­گیرند که برای کارفرما کم هزینه‌­تر باشد.

 

 اصول ساخت غرفه های نمایشگاهی

 

استفاده از پارکت یا موکت

استفاده از هرکدام از این موارد بستگی به سلیقه کارفرما خواهد داشت و طبق نظر او، کف غرفه با پارکت یا موکت پوشانده می­‌شود. البته از آنجایی که عموما در شرکت­‌های غرفه سازی پارکت موجود می­‌باشد و استفاده از آن مقرون به صرفه‌­تر خواهد بود، برای پوشاندن کف غرفه از پارکت بیش­تر استفاده می­شود. با این حال کارفرما می­تواند بسته به سلیقه خود، کف غرفه را با موکت یا پارکت در رنگ­های مختلف بپوشاند.

 

نجاری غرفه نمایشگاه

بعد از اتمام دو مرحله­ای که بیش­تر به آن­ها اشاره کردیم، نوبت به نجاری یا همان ساخت و ساز غرفه می­رسد. تیم غرفه ساز، با توجه به طرح مورد نظر، اقدام به نجاری غرفه می­کند. ساخت و ساز غرفه شامل دیوار چینی، میز پیشخوان نمایشگاهی و… می­‌شود. مهم است که در این مرحله از بهترین و مرغوب­ترین متریال­ها استفاده شود و کیفیت کار نجار نیز بالا باشد تا نحوه ساختن غرفه نمایشگاهی به بهترین شکل صورت پذیرد.

برق کشی

بعد از اتمام مرحله نجاری یا ساخت و ساز، به برق کشی غرفه می­رسیم. از همان اول، مجوز انشعاب برق سه فاز از طرف نمایشگاه صادر می­‌شود و فرد برق­‌کار با بهره­‌گیری از جعبه­‌های فیوزی که در اطراف هر غرفه هستند، برق آن­ها را تأمین می­‌کند. غرفه‌­ها با استفاده از پرژکتور، هالوژن­‌ها، لامپ­‌های مهتابی و… می­‌توانند نورشان را تأمین ­کنند و استفاده از هرکدام بستگی به نیاز کارفرما خواهد داشت. در طرح غرفه، محل قرارگیری هرکدام از این نورها و تعداد آن­ها تعیین می­شود ولی در هنگام نصب، ممکن است تعداد این نورها تغییر کند تا یک وقت غرفه بیش­ از حد پرنور یا کم نور نباشد.

 

نقاشی غرفه

بعد از رسیدن به این مرحله، تیم نقاشی شروع به بتونه کاری می­‌کنند و بعد از خشک شدن و سنباده کردن، بر اساس طرحی که توسط کافرما تأیید شده است، شروع به نقاشی می­کنند. رنگ غرفه می­تواند بر اساس سلیقه کارفرما تأیین شده و در صورتی که رنگ خاصی مد نظر او باشد، تیم غرفه سازی از همان رنگ استفاده می­کند.

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

 

نصب لایت باکس‌ تبلیغاتی­، پوسترها و … در غرفه

بعد از اتمام کامل کار تیم نقاشی، نوبت به نصب لایت باکس‌ ­ها و پوسترها بر اساس طرح از پیش تعیین شده می­رسد. لایت باکس­‌ها انواع مختلفی دارند از جمله لایت باکس کریستالی، مگنتی و… که با توجه سلیقه و نیاز کارفرما می­توان از هرکدام از آن­ها در ساخت غرفه بهره برد. در ضمن می­توانید از پوسترها با طرح­های جذاب و خلاقانه نیز بهره بگیرید و آن­ها را در غرفه نمایشگاه خود نصب کنید.

جایگاه غرفه سازی در ایران

استفاده از تجهیزات و سازه­های نمایشگاهی

استفاده از این تجهیزات نیز بستگی به نیاز کارفرما دارد. انواع تجهیزات نظیر مبل، میز و صندلی، آبسردکن و… می­تواند در غرفه نمایشگاه شما قرار گیرد.استفاده از سازه­های نمایشگاهی نیز بسیار مهم می­باشد و ظاهری حرفه­ای و جذاب به غرفه شما می­بخشند.

 

چند نمونه از سازه­‌های مختلف نمایشگاهی که از آن­ها می­توان استفاده کرد شامل موارد زیر می­باشد :

میز کانتر نمایشگاهی :

میز کانتر نمایشگاهی، سازه‌­ای است که به منظور مذاکره و پاسخ به سوالات و معرفی برند و محصولات به بازدیدکنندگان نمایشگاه، مورد استفاده قرار  می­گیرد. در فضای جلوی این سازه بخشی برای قرار دادن لوگو یا نشان تجاری برند موجود است.

 

رول آپ استند نمایشگاهی:

این سازه که در بیشتر نمایشگاه­‌ها مورد استفاده می­باشد، سازه­‌ای بسیار کاربردی و برای معرفی شرکت شما با پیامی مختصر به همراه نام و نشان تجاری می­باشد. در ضمن انواع مختلفی نیز دارد.

غرفه نمایشگاهی

کاتالوگ استند نمایشگاهی :

کاتالوگ استند مناسب برای دسته­‌بندی و مرتب سازی بروشورها و کاتالوگ­ها و… می­باشد و انواع مختلفی دارد.

 

 

نظافت و تمیزکاری :

بعد از اتمام تمامی مراحل، غرفه به طور کامل تمیز شده و سپس شما می­توانید به چینش محصولات خود اقدام نمایید. به یاد داشته باشید که بعد از اتمام هر روز نمایشگاه، غرفه خود را تمیز کنید تا غرفه شما در نمایشگاه در جذاب­ترین حالت خودش قرار داشته باشد.

طراحی غرفه های نمایشگاهی

نكات مهم ساخت غرفه نمايشگاه

اولین نکته مهم که به خود مشارکت کننده نمایشگاه برمی گردد. برنامه ریزی حضور در نمایشگاه.
نورپردازی درست و صحیح در ساخت غرفه استفاده شود. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده نورپردازی جلوی غرفه را از ۳۰ تا ۵۰ درصد زیادترمی کند.
به کار بردن خلاقیت و نوآوری در ساخت غرفه.ایجاد طرح نو و دل‌انگیز و تامین ذائقه بصری بیننده در جذب مخاطب مؤثر واقع شوید.
محاسبه سایز و ابعاد مورد نیاز برای ساخت غرفه و نحوه قرار گیری وسایل در غرفه. می‌توانید از استند پاپ آپ با سایز بزرگ به عنوان طرح نو در غرفه استفاده کنید.
هولدر و پایه نگهدارنده. با توجه به ارائه بروشور و کاتالوگ از خدمات شرکت خود باید از هولدر و نگهدارنده برای ارائه این بروشورها و کاتالوگ ها استفاده کنید.از دیگر روش های کاهش هزینه در ساخت غرفه نمایشگاه استفاده از پایه های نگهدارنده است که کاربرد دوگانه دارند مثلاً هولدری که می توانیم آن را حمل کنیم از آن به عنوان کانتر استفاده کنیم.

<< برای مشاوره و راهنمایی  با کارشناسان شرکت خط سبز معماری در ارتباط باشید >>

 

ساخت غرفه نمایشگاهی فرآیند پیچیده ای است که نیاز به برنامه ریزی، طراحی و اجرای دقیق دارد. با همکاری شرکت غرفه سازی خط سبز معماری می توانید اطمینان حاصل کنید که غرفه نمایشگاهی، نیازهای شما را برآورده می کند و مطابق با بالاترین استانداردها ساخته خواهد شد.

با ارتباط با کارشناسان شرکت خط سبز معماری میتوانید در خصوص رویدادهای پیشروی خود بهترین طرح با توجه به نیازهای روز خود را دریافت کنید. جهت دریافت فرم سفارش طراحی و ساخت با ما در ارتباط باشید.

 

دستور العمل نحوه محاسبه هزینه های ارزی و ریالی غرفه سازی

لینک اینستاگرام شرکت غرفه سازی خط سبز معماری

غرفه سازی نمایشگاهی در تهران

شرکت غرفه سازی در تهران

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی در تهران 📞 غرفه سازی نمایشگاه در تهران 💯

لیست غرفه سازان دارای گرید

لیست شرکت های غرفه سازی نمایشگاهی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت خط سبز معماری

WE ARE CREATIVE AGENCY

چرا غرفه سازی و غرفه آرایی  در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ باید عنوان نمود اگر غرفه ای به درستی و كامل طراحی و اجرا شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه میتوانـد پیـام غرفـه دار و یا شركت را با تاثیرگـذاری قوی به مخاطبِ مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدكننده از غرفه (5 الی 20 دقیقه ) بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یك موقعیت رقابتی بوجود بیاورد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟